توصیه میشود قبل از اقدام به خرید، سوالات متداولی که ممکن است برایتان پیش بیاید را مطالعه کنید…
ورود و ثبت نام:
-
برای خرید از لیوکالا، حتما باید در سایت ثبت نام کرده باشم؟
پاسخ: بله، قبل از خرید حتما باید از طریق یک ایمیل معتبر و همچنین ایجاد یک کلمه عبور امن ثبت نام کنید.
-
چگونه یک کلمه عبور امن ایجاد بکنم؟
پاسخ: ایجاد یک کلمه عبور امن برای ثبت نام در سایت امری ضروری است، زیرا کلمات عبور ضعیف و پیشپاافتاده میتوانند سبب دسترسی غیرمجاز به اطلاعات حساس شما شوند. بهتر است کلمه عبور شما شامل حداقل ۸ کاراکتر، شامل اعداد، حروف بزرگ و کوچک و نیز نمادهای ویژه باشد تا امنیت آن بیشتر شود. همچنین باید از استفاده از کلمات رایج و پیشپاافتاده مانند “123456” و “password” خودداری کرد.
-
چطور میتوانم کلمه عبور(رمز) خودم را بازیابی بکنم؟
پاسخ: جهت یادآوری کلمهی عبور خود، روی گزینه “رمز عبور خود را فراموش کردهاید؟” کلیک کنید و آدرس ایمیل خودتان را وارد نمایید. پس از دریافت لینک بازیابی در آدرس ایمیل خود، میتوانید یک رمز عبور جدید برای خودتان ایجاد بکنید.
روند ثبت و دریافت سفارشها:
-
در چه ساعاتی امکان خرید وجود دارد؟
پاسخ: شما در 24 ساعت شبانه روز و همچنین در 7 روز هفته میتوانید سفارش خودتان را بصورت اینترنتی انجام بدهید. چنانچه قصد مراجعه و خرید حضوری از فروشگاه را دارید، میتوانید روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت 9:30 صبح تا 9 شب از فروشگاه لیوکالا دیدن کنید.
-
میتوانم کالاهایی که موجود نیستند را سفارش بدهم؟
پاسخ: خیر، صرفاً سفارش کالاهایی که دارای قیمت هستند امکانپذیر خواهد بود.
-
از چه روشهایی میتوانم هزینه سفارش خود را پرداخت کنم؟
پاسخ: چنانچه سفارش خود بصورت آنلاین از طریق سایت انجام میدهید، وجه سفارش خود را باید از طریق درگاه پرداخت موجود در سایت پرداخت نمایید. در سفارشات حضوری و تلفنی پرداخت از طریق کارخوان و بصورت نقدی خواهد بود.
-
میتوانم سفارش خود را در محل پرداخت کنم؟
پاسخ: خیر، متاسفانه امکان پرداخت سفارش در محل وجود ندارد و هزینهی تمامی سفارشات باید بصورت آنلاین و حضوری پرداخت گردد.
-
سفارشم را بصورت اینترنتی پرداخت نمودهام ، وجه از حسابم کسر شده اما پرداخت سفارشم تایید نشده است. چه اقدامی باید بکنم؟
پاسخ: این مورد ممکن است بدلیل اختلال در درگاه بانکی بوجود آمده باشد – در اینصورت وجه پرداختی بصورت خودکار طی 72 ساعت کاری مجدد به حساب شما برمیگردد. لذا در این مورد نیازی به تماس با پشتیبانی نخواهید داشت.
-
آیا امکان ثبت سفارش بصورت تلفنی یا حضوری وجود دارد؟
پاسخ: بله، در صورت تمایل میتوانید از طریق شماره تلفنهای درج شده در بخش ” تماس با ما ” سفارش خودتان را بصورت تلفنی هم ثبت بکنید. همچنین با حضور در محل فروشگاه به آدرس: تهران- خیابان ولیعصر، پایینتر از میدان ولیعصر، تقاطع طالقانی، مجتمع تجاری-اداری نور تهران، طبقه اول تجاری، واحد 9164 نیز میتوانید بصورت حضوری از فروشگاه لیوکالا محصولات مورد نظرتان را با اطمینان بیشتری خریداری بکنید.
-
آیا امکان خرید اقساطی از فروشگاه لیوکالا وجود دارد؟
پاسخ: خیر، متاسفانه فعلاً امکان خرید اقساطی از فروشگاه لیوکالا میسّر نمیباشد. در تلاش هستیم تا در آینده با بهترین و به صرفهترین روشها، این امکان را برای مشتریان عزیز فراهم بکنیم.
-
آیا میتوانم بعد از فاکتور شدن سفارش درخواست تغییر در مندرجات فاکتور را بدهم؟
پاسخ: خیر، متاسفانه بعد از صدور فاکتور خرید، امکان تغییر در مندرجات فاکتور وجود نخواهد داشت. لذا لازم است تا مشتریان عزیز قبل از پرداخت هزینهی فاکتور به این امر دقت داشته باشند.
-
بعد از نهایی شدن سفارش، چه زمانی سفارش خود را تحویل خواهم گرفت؟
پاسخ: اگر ساکن شهر تهران هستید، سفارش شما از طریق پیک و در همان روز کاری به دستتان خواهد رسید. اما اگر ساکن شهرهای دیگر هستید، سفارش شما از طریق پست، تیپاکس یا از طریق باربری طی 2 الی 4 روز کاری به دستتان خواهد رسید.
-
هزینهی ارسال سفارشها در لیوکالا چگونه محاسبه میشود؟
پاسخ: هزینه ارسال سفارشات بر اساس شیوهی ارسال متفاوت بوده و موقع ثبت سفارش نمایش داده خواهد شد.
-
چگونه میتوانم سفارشم را پیگیری کنم؟
پاسخ: وارد حساب کاربری خود در لیوکالا شوید و سپس روی گذینه ” سفارشها ” کلیک کنید. مراحل سفارش شما نمایش داده خواهد شد.
شرایط گارانتی محصولات:
-
تفاوت گارانتی اصلی با گارانتی شرکتی در چیست؟
پاسخ: در ایران گارانتی اصلی به شرکتهایی اطلاق میشود که سالهاست در زمینهی خدمات پس از فروش یک کالا یا برند خاصی فعالیت میکنند و معمولاً در بازار نیز آن محصول یا برند بخصوص را با نام آن شرکت میشناسند.
بعنوان مثال: مانتینورهای شرکت LG در ایران توسط شرکت گلدیران گارانتی میشوند و هر گارانتی دیگری بغیر از گلدیران، گارانتی شرکتی بحساب میآید. همچنین محصولات ASUS نیز در ایران بیشتر با شرکتهای الماس خاورمیانه و سازگار ارقام شناخنه میشوند.
اما در پاسخ به به این پرسش که گارانتی شرکنی چیست؟ باید گفت که بعد از اعمال تحریمهای اقتصادی علیه ایران، بسیاری از شرکتهای بزرگ دنیا امکان حضور در بازار ایران را از دست دادند و شرکتهای بزرگی مثل: مادیران و سام سرویس و غیره در واردات کالاهای خود به ایران به مشکل برخوردند. لذا، جهت جبران کمبود واردات و پاسخگویی به نیاز بازار، سایر شرکتهایی که قدیماً در بازار ایران فعالیت و تحربه کافی را داشتهاند دست به کار شده و در صدد جبران کاستیهای موجود در بازار برآمدند تا نیازهای مشتریان ایرانی را فراهم بکنند.
البته لازم به ذکر است که ورود سایر شرکتها به عرصهی واردات و گارانتی و پشتبانی محصولات، مزایایی نیز به همراه داشته است. از جمله: ایجاد بازار رقابتی و افزایش تنوع محصولات در بازار و همچنین کنترل قیمتها.
-
آیا تفاوتی بین هزینهی گارانتی اصلی و شرکتی وجود دارد؟
پاسخ: بله، یکی از تفاوتهای گارانتی اصلی با گارانتی شرکتی در قیمت آن هست. معمولاً محصولاتی که با گارانتی شرکتی عرضه میشوند با قیمت به نسبت پایینتری نیز ارائه میشوند.
-
آیا کالاهای استوک (دست دوم) موجود در فروشگاه لیوکالا نیز شامل گارانتی میشوند؟
پاسخ: طبق عرف بازار، کالاهای استوک و دست دوم شامل گارانتی نمیشوند و صرفاً با یک هفته مهلت تست فنی به مشتریان عرضه میشوند. بدیهی است کالاهای استوک قبل از تحویل به مشتری از نظر سلامت فنی کاملاً تست خواهد شد. لیوکالا در این زمینه این اطمینان را به مشتری خواهد داد که کالایی که دریافت میکند از نظر سلامت تضمین شده باشد.
-
اگر مشخصات محصول تحویل شده مغایر با سایت باشد میتوانم آن را مرجوع بکنم؟
پاسخ: وجود مغایرت در مشخصات محصول تحویل شده حداکثر 2 روز بعد از دریافت محصول باید از طریق تماس با پشتیبانی سایت اطلاع رساتی شود.